Для того, щоб вирішити проблему «ігрових розладів», спочатку необхідно дати йому чітке визначення, вважають фахівці Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ).
Експерти намагаються привернути увагу міжнародної спільноти до цього захворювання нового часу. Вони, зокрема, внесли ігрове розлад в оновлений перелік Міжнародної класифікації хвороб, повідомляє UN.
У ВООЗ повідомляють, що в Японії вже кілька років діє понад 80 програм по боротьбі з інтернет-залежністю. За словами доктора Хігучі, який очолює Центр з лікування залежностей в префектурі Канагава, число пацієнтів, які страждають ігровою розладом, неухильно зростає.
«В даний час у нас спостерігається 269 пацієнтів, які страждають на інтернет-залежність. У 241 з них - ігровий розлад, 215 пацієнтів - чоловіки», - каже Хігучі.
Люди, які страждають ігровими розладами, як правило, не можуть обмежувати себе в часі, а іноді продовжують грати навіть після того, як залежність призводить до вкрай негативних наслідків - таким, як втрата роботи або відрахування з навчального закладу.
За різними оцінками, ігровим розладом тій чи іншій мірі можуть страждати від 1 відсотка до 10 відсотків населення Європи і Північної Америки.
На сьогоднішній день роботи лікарів перешкоджає відсутність консенсусу щодо основних симптомів і особливостей ігрового розлади.
«Відсутність чіткого визначення ігрового розладу не тільки ускладнює розробку належних методів лікування і політики охорони громадського здоров'я, але також перешкоджає ефективному моніторингу і спостереження», - говорить д-р Хігучі.
Лікувати пацієнтів з ігровою залежністю вкрай складно ще й через повсюдності інтернету, відзначають фахівці.
У центрі, який очолює доктор Хігучі, використовують когнітивно-поведінкову терапію в поєднанні з заняттями з розвитку соціальних навичок і підвищенню рівня фізичної активності.
Згідно з новою версією Міжнародної класифікації хвороб, представленої ВООЗ в кінці травня, діагноз «ігровий розлад» ставиться тим особам, які протягом 12 місяців не контролюють свою ігрову поведінку, ставлять гри вище інших інтересів і видів діяльності і продовжують грати, не дивлячись на негативні наслідки.